Coraz częściej wykonujemy przelewy elektroniczne, płacimy rachunki, robimy zakupy w sieci, czy też na popularnych portalach aukcyjnych, coraz częściej korzystamy też z ekranów naszych smartfonów, pośpiech, mały monitor i o pomyłkę nie jest trudno. ...
Co zrobić kiedy przelaliśmy pieniądze nie na to konto. Należy udać się do oddziału Banku w którym zostało założone konto bankowe wysyłającego przelew i tam na podstawie dokumentu przelewu można uzyskać informacje do kogo zostały wysłany nasz przelew. Następnie napisać prośbę o zwrot do odbiorcy mylnego przelewu - to powinno poskutkować. Jak nie poskutkuje, a odbiorca jest przedsiębiorca - firma to można próbować za pośrednictwem Urzędu Skarbowego postraszyć podatkami, sądem, zawłaszczeniem itp. Jeżeli odbiorca jest osoba prywatna to gorzej, bo pieniądze które wpłyną na rachunek klienta są święte i nikt bez zgody klienta ich nie ruszy, chyba że sprawa dotyczy pomyłki banku. W przypadku gdy numer konta jest prawidłowy "obdarowany" nie musi nikomu udowadniać dlaczego otrzymał takie pieniądze, spodziewał się przelewu, dostał go i wydał. Jedyne na co można liczyć to dobra wola właściciela rachunku, lub sprawa w sądzie, a sprawa w sądzie to długi i nieprzewidywalny proces.